Blogi


WordPress-otsake

Versiokatsaus: WordPress 4.3 julkaistaan 18.8. Mitä uutta?

Huhtikuisen 4.2.-version jälkeen seuraavan version kehitystyö lähti vauhdikkaasti käyntiin. 4.2-versiolle on kevään ja kesän aikana julkaistu neljä pienempää päivitystä, jotka kohdistuivat bugikorjauksiin ja varsin merkittäviinkin tietoturvaparannuksiin. Neljän betaversion ja 29.7. julkaistun Release Candidate -version jälkeen WordPress 4.3:n julkaisu tapahtunee 18.8. Tässä lyhyt katsaus uusiin ominaisuuksiin normaalin WP-julkaisijan näkökulmasta. Valikot mukauttimessa […]


Flash sales and private sales hit the ecommerce market with a fury back in 2009 and 2010. Some would even argue that flash sales are still the most scalable ecommerce business model. However, just like all new innovations, they hit a bubble, or trickle in their effectiveness, bringing up new and exciting innovations, particularly in the ecommerce world. So, what is the next new and upcoming wave of innovation in the ecommerce space?

Lähde: 5 New and Upcoming Waves of Innovation in Ecommerce – Ecommerce Platforms


mobi-search

Onko sivustosi jo mobiiliystävällinen? Googlen mielestä nyt olisi korkea aika.

Google julkaisi helmikuun loppupuolella verkkovastaaville suunnatussa Webmaster Central Blogissaan kirjoituksen, jossa kerrotaan 21.4.2015 voimaan tulevista muutoksista yhtiön hakukoneen algoritmeissa. Google kertoo, että sivustojen mobiiliystävällisyyttä painottavat muutokset tulevat vaikuttamaan merkittävästi hakutuloksiin mobiililaitteita käytettäessä. Muutokset koskevat kaikilla kielillä tehtyjä mobiilihakuja maailmanlaajuisesti. Googlen kevään 2015 muutokset hakualgoritmeissa tarkoittavat sitä, että pienempinäyttöisille laitteille (älypuhelimet, […]


Pikatestissä Googlen uusi kalenterisovellus iOS:lle

Google julkaisi maaliskuussa 2015 uutta Material Design -suunnittelukieltä mukailevan kalenterisovelluksensa Applen iOS-alustalle.  Sovellus toimii luonnollisesti saumattomasti yhteen Googlen oman kalenteripalvelun kanssa. Googlen kalenterin on toki pystynyt iOS:lla synkronoimaan Applen oman kalenterisovelluksen ja lukuisten muiden vastaavien kanssa iät ja ajat, mutta itselleni Googlen kalenterin pitkäaikaisena käyttäjänä talon oma sovellus on mielenkiintoinen vaihtoehto, sillä […]

gcal-ios-app-artikkeli

two-step

Paranna WordPress-sivustosi tietoturvaa kaksivaiheisella vahvistuksella

Kaksivaiheinen vahvistus kirjautumisen yhteydessä on ollut mahdollista joissain verkkopalveluissa pidemmän aikaa, mutta viimeisen 1–2 vuoden aikana monet merkittävät palvelut ja sivustot ovat alkaneet tuoda tätä käyttäjätilien kaappaamista estävää toiminnallisuutta enemmän esille. Kaksivaiheisen vahvistuksen toteuttamiseen on eri tapoja, mutta idea kaikissa on, että käyttäjältä pyydetään käyttäjätunnuksen ja salasanan lisäksi jotain muuta, kuten […]


Microsoftin Satya Nadellalta odotettu päänavaus – Microsoft Office saapui iPadille

Microsoft julkisti odotetusti torstaina San Franciscossa Microsoft Officen Applen iPadille. Tarkemmin sanottuna Office-sovellusperheestä tekstinkäsittelyohjelma Word, taulukkolaskentaohjelma Excel ja esitysgrafiikkaohjelma Powerpoint ovat nyt saatavilla Applen App Storesta. Huhuja Officen iPad-versioista on pyörinyt ainakin vuodesta 2011 tai 2012 lähtien, mutta viime päivinä puhuri oli sen verran voimakas, että näiden olemassa oloa pidettiin […]

Microsoft Office iPadille

Suomalaisten verkkokauppojen tulevaisuudesta

Yksi tämän vuoden suurimmista puheenaiheista on ollut suomalaiset verkkokaupat tai itse asiassa niiden puute markkinoilla. Suomessa onkin herätty hitaasti verkkokaupan nousuun ja tämä on tehnyt ulkomaisille verkkokaupoille helpoksi vallata Suomen markkinat. Suomen markkinoille on tullut useita ulkomaisia verkkokauppoja, jotka ovat nähneet selvän markkinaraon Suomessa. Viime vuoden loppupuoliskolla esimerkiksi vaatetusalan verkkokauppakäynneistä […]

eshop-article-featured-image

Social-Media

Kotisivuista ja sosiaalisesta mediasta

Näin sosiaalisen median aikakaudella monen yrityksen ja yhdistyksen kotisivut ovat jääneet paitsioon. Facebookin ja muiden palvelujen helppous, nopeus, vuorovaikutteisuus yhdistettynä mahdollisuuteen tavoittaa suuria määriä ihmisiä ovat tämän ilmiön pääsyitä. Omat kotisivut nähdään vanhentuneina sekä ulkoasultaan että toiminnallisuudeltaan. Lisäksi valitettavan usein omien sivujen sisältöä ja päivitystiheyttä saattaa rajoittaa se yksinkertainen seikka, […]


Suomalaisyrityksillä suhteellisesti eniten kotisivuja EU-maista

Eurostat, Euroopan unionin virallinen tilastonikkari, on kartoittanut EU-maiden yritysten tilannetta kotisivujen ja sosiaalisen median käytön suhteen. Selvityksestä käy ilmi, että yrityksistä 73%:lla on kotisivut käytössään. Verrattuna vuoden 2010 selvitykseen kasvua on tapahtunut 6 prosenttiyksikköä. Selvitykseen on otettu mukaan yrityksiä, jotka työllistävät 10 henkeä tai enemmän, joten mikroyritysten mahdollisesti eroavat luvut […]

Eurostat