Eurostat, Euroopan unionin virallinen tilastonikkari, on kartoittanut EU-maiden yritysten tilannetta kotisivujen ja sosiaalisen median käytön suhteen. Selvityksestä käy ilmi, että yrityksistä 73%:lla on kotisivut käytössään. Verrattuna vuoden 2010 selvitykseen kasvua on tapahtunut 6 prosenttiyksikköä. Selvitykseen on otettu mukaan yrityksiä, jotka työllistävät 10 henkeä tai enemmän, joten mikroyritysten mahdollisesti eroavat luvut jäävät tämän selvityksen ulkopuolelle.
Pohjoismaat olivat kotisivujen osalta kärkipäässä. Suomessa kotisivut löytyvät 94%:lta yrityksistä, Tanskassa 92%:lta ja Ruotsissa 89%:lta.
Virossa ollaan EU:n keskiarvon tietämillä 76%:ssa. Sosiaalisen median käytössä suomalaisyritykset (37%) sijoittuivat EU:n keskiarvon (30%) yläpuolelle, mutta ruotsalaisyrityksiin (45%) jäi kuitenkin jonkin verran kirittävää. Sosiaalisen median kärjessä olivat maltalaiset yritykset. Tämä johtuu varmasti ainakin osin Maltan lainsäädännöllisistä ja verotuksellisista seikoista, minkä vuoksi se on suosittu rekisteröintimaa yrityksille.